katagori

25 Şubat 2012

DİYET Mİ?O DA NE ÖLE YENİR Mİ?

Başlığımızdan da anlayacağınız gibi bu yazım gözümüze ve midemize hitap eden lezzetler ve sonrası ile alakalı olacak.dünya üzerinde hiçbir insan yokki yemeden durabilsin bu bir ihtiyaç.bu ihtiyacımızı görürken sınıflara ayrılıyoruz.peki nedir bu sınıflar neden farklılık gösteriyoruz ayrımlarımız ve bakış açılarımız ne?
öncelikle iki farklı gurup var insan oğlunun karşıt cinsleri yani erkekler ve kadınlar.erkeklerin yemek anlayışı ve tarzları ile kadınların yemek anlayışı ve tarzları birbirine zıt iki kutup kadar bir birine uzak tabi istisnalar hariç.öncelikle erkeklerin yemek anlayışını ele alalım mesela erkekler daha çok etli yemekleri tercih ederler ve en fix yiyecekleri kurufasulye pilav et köfte patates kızartmasıdır.hergün bu yemekleri yemekten sıkılmazlar ve otlara karşı alerjileri vardır.bu gurup genel erkek grubumuz olup çoğunluğu oluştururlar.birde azımsanmıyacak kadar kendi çevrelerinde gurme olacak kadar zevkli erkekler vardır bunlar her türlü yiyeceğin en iyi ve tazesini isterler yine etçildirler ama ne olursa olsun yerim mantığıyla değilde daha çok farklı lezzetler tadmaya gayret gösterirler.en belirgin özellikleri ise baharat ve özel soslardan hoşlanmalarıdır.gelelim pasif kalan gurubumuza bu kişiler ne olursa yerler ve yemek seçmezler özel bir zevkleri yoktur amaçları hayatta kalmaktır hiç bir zaman itiraz etmezler ve seçici değildirler.yemekten alınacak haz ve duygu onlar için tokluk hissidir.ve genelde bu tip kişiler vucut olarak zayıftırlar.
şimdi gelelim kadınlara kadınlarda en güçlü ve genel olan gurup yemekten zevk alan ve daha çok sebze türü turşu ve yemeklerden haz eden limonlu salataya bayılan tatlının her türlüsünü doyumsuzca yiyebilecek olan kişileri barındırır.bu gurubun kadınları hem yerler hemde ya çok yedim daha yemiyecem deyip devam ederler kaçamak yemek yemek onlar için muthiş bir zevktir.inanılmaz keyif alarak yemek yerler ve en büyük hazlarından bir taneside kahve içme gelenekleridir.gelelim ikinci gurubumuza ki bu gurubumuz daha çok yemek türü olarak sağlıklı besin ve kalori hesaplarına bakan spor yaparak yaşam kalitesini arttıran ve güçlü kişiliğe sahip kadınlardır.en büyük zevkleri balık ve deniz ürünleridir ayrıca salata vazgeçilmez öğünleridir.tatlı olarak genelde sütlü tatlı çeşitlerini tercih ederler.gelelim üçüncü gurubumuza kendilerine acıktımı yiyen ve ne bulursa yer gurubu da diyebiliriz.bütün kadınlarda olduğu gibi etle fazla araları yoktur ama seçmezlerde genelde aparatif şeyler yemekten hoşlanırlar en büyük tutkuları ayakta yemek tir.favori yiyecekleri ise kumpirdir.sağlıksız beslendikleri için yapısal olarak farklılıklar gösterebilirler.birde son gurubumuz var ki bunlar sıfır beden delisi yada hastası diyebiliriz.kilo almamak için hiç bir şey yemeyen iki lokma attımı ağzına doydum deyip kalkan ve yemek kültürü olmayan kişilerdir.genelde çerezlerle beslenirler ve kronik hastalık sahibi kişilerdir.vucut zayıflığından dolayı herşeyden çabuk etilenirler browni tarzı kekleri çok severler.
gelelim sonuca her iki gurubumuzunda ortak bir kaç özelliği vardır bunlardan bir tanesi çikolataya olan düşkünlük şuanda bu yazıyı yazarken bile kendimi yazıya eklediğim çikolatalı kekten alamıyorum.bu da normal bir şey heralde kim olsa bakar ve iç geçirir bu resimdeki pastaya olsa da yesek misali:)
peki bu kadar yemekten ve guruplardan bahsettik bunun neresinde diyet diye soranlar olabilir.işin sırrı kendi gurubunuzu bulmak ve ona göre davranmak.zaten zayıf olan bir kişinin kilo problemi olmayacağı için diyet yapması beklenemez.ancak sağlık açısından onlarında dikkat etmesi gereken hususlar vardır kansızlık,vucut direnç düşüklüğü vs gibi.bağışıklık sistemini bozmadan sağlıklı bir şekilde beslenmek lazım.kilolu olan ve zayıflamak isteyen kişilerin yapması gereken tek şey adet kısıp daha sık yemektir.mesela bir çikolata aldınız 40g lık yarısını şimdi,yarısınıda iki saat sonra yiyebilirsiniz.akşam olunca tatlı ve unlu mamullerden kaçınıp her türlü meyve ve sebze yiyebilirsiniz.saat farkı olmadan tabi yiyebilirsiniz dedimde sizde oturup bir kilo elma bir kilo mandalina vs... yemeyin.azar azar ve sık sık günlük öğünlerimiz en az altı olacak birde en az bir saat yürüyeceğiz.yaz gelene kadar forma girebilirsiniz kim bilir belki bu yaz bikiniyle güneşlenirsiniz :)



4 yorum:

  1. faydalı bir yazı teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. diyet yapanlar için faydalı saol

    YanıtlaSil
  3. diyet falan umrumda değil çikolata benim aşkım...

    YanıtlaSil